Dersin Adı | Moda Tasarım Stüdyosu: Koleksiyon IV |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FD 401 | Güz | 2 | 6 | 5 | 9 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeJüriAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, endüstriyel gereksinimlere uygun olarak, bağımsız bir moda koleksiyonu geliştirmek için gerekli teknik bilgiyi genişletmek ve tasarım süreci dokümantasyonu için tam bir eskiz defteri oluşturmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders tasarım öğrencilerini profesyonel tasarım ortamına hazırlar. Endüstriyel bir anlayış geliştirmek için organize edilmiştir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ: dersin konusu konsept>ilham>tasarım>malzemeler | |
2 | JÜRİ 1: Konsept>ilham>tasarım>malzemeler revizyon + malzeme manipülasyonları 10% | Draping for Apparel Design, Helen JosephArmstrong The Art of Fashion Draping ISBN-10: 1609012402 |
3 | JÜRİ 2: konsept> ilham> tasarım> manipülasyonlar> Look 1 revizyon + mazeme örneklerini içeren 12 renkli skeç %10 | Draping for Apparel Design, Helen JosephArmstrong The Art of Fashion Draping |
4 | JÜRİ 3: 12 renkli skeç Revizyon + Look 1’e başlangıç %10 | Valerie Steele Shirtmaking: developing skills for fine sewing |
5 | Look 1 | Digital Design Tools, Sewing machine, Dummy, Fabric |
6 | JÜRİ 4: Look 1 sunum (çalışma süreci) Look 2,3,4’ün başlangıcı %10 | Digital Design Tools, Sewing machine, Dummy, Fabric |
7 | Look 2,3,4 | Digital Design Tools, Sewing machine, Dummy, Fabric |
8 | JÜRİ 5: Look 2,3,4’ün dummy üzerinde sunumu (çalışma süreci) Tüm look’ların üretimine devam/ Tüm Look’ların teknik çizimleri %10 | Digital Design Tools, Sewing machine, Dummy, Fabric |
9 | JÜRİ 6: Look 2,3,4’ün kişi üzerinde sunumu (çalışma süreci) Tüm look’ların üretiminin devamı/ Tüm Look’ların teknik çizimleri %10 | Digital Design Tools, Sewing machine, Dummy, Fabric |
10 | Tüm Look’ların fotoğraf çekimi için hazırlanması (styling & fitting) | |
11 | Tüm Look’ların fotoğraf çekimi için hazırlanması (styling & fitting) 16.12 JÜRİ 7: fotoğraf çekimi (styling & fitting) %10 | Digital Design Tools, Sewing machine, Dummy, Fabric |
12 | Koleksiyon ve sketchbook’un tamamlanması | Digital Design Tools, Sewing machine, Dummy, Fabric |
13 | Final Jürisi/ Proje sunumu %30 | Digital Design Tools, Sewing machine, Dummy, Fabric |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Vogue güncel koleksiyon ve defileler |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Fashion Design, Sue Jenkyn Jones, WatsonGuptill Publications, 9 Heads : a guide to fashion drawing, Draping for Apparel Design, Helen JosephArmstrong The Art of Fashion Draping, Connie Amaden Crawford Keystone Jacket and Dress Cutter, Chas. Hecklinger Couture Sewing Techniques, Claire B. Shaeffer High Fashion Sewing Secrets, Claire B. Shaeffer Patternmaking for Fashion design, Helen Joseph Armstrong Corset, Valerie Steele Shirtmaking: developing skills for fine sewing, David Page Coffin Zoom on Fashion Trends, Textile View Magazine, Collezioni Trends Rundschau Damen, Magazine Rundschau Herren, Magazine |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 7 | 70 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 7 | 2 | |
Proje | 1 | 8 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 270 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | |||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | |||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest